Haber dosyasını indirin
İndir
Genel Başkan Yardımcımız ve Mersin Milletvekilimiz Faruk Dinç, TBMM'de düzenlediği basın toplantısında Diyarbakır'ın Çermik ve Çüngüş ilçelerinin kırsal mahallelerinde yaşanan sorunları dile getirdi.
Çermik ve Çüngüş ilçelerine bağlı kırsal mahallelerindeki vatandaşların yaşadığı sorun ve talepleri tek tek aktaran Mersin Milletvekilimiz Faruk Dinç, kırsal mahallelerde yaşanan altyapı eksiklikleri, elektrik kesintileri ve şebeke yetersizliği, yol problemleri, içme suyu yetersizlikleri, GSM çekim sorunları ve tarımsal sorunlara değindi.
“Halkımızın
Meclis'teki sesi olacağız”
Vatandaşların mağduriyet yaşamaması için kırsal
mahallelerdeki sorunların bir an önce giderilmesi gerektiğini belirten Dinç, kapsamlı
bir kırsal kalkınma hamlesinin başlatılması çağrısında bulundu.
HÜDA PAR olarak her zaman halkla iç içe olduklarını, vatandaşın
sorun, talep ve şikayetlerini doğrudan TBMM’de dile getirdiklerini belirten
Dinç, her hafta düzenli olarak muhtarlarla buluştuklarını ve köylere kadar
giderek vatandaşlarla bir araya geldiklerini söyledi. Vatandaşların sorunlarını
Meclis kürsüsüne taşımaya devam edeceklerini belirten Dinç, “Halkımızın
Meclis'teki sesi olacağız” mesajını verdi.
“Tertemiz suyun içerisine kirli su
akıtılıyor”
Diyarbakır’ın Çermik ilçesinde gerçekleştirdiği
ziyaretlerde muhtarlar ve vatandaşlar tarafından kendisine aktarılan sorun ve
taleplere değinen Dinç, vatandaşların TOKİ projesindeki yüksek fiyatlar ve ağır
ödeme koşullarından da yakındığını ifade etti.
Çermik ilçesindeki Sinek Çayı bölgesinde kanalizasyon ve
atık suların dereye karışması nedeniyle oluşan kirliliğin halkın sağlığını
tehdit ettiğine dikkat çeken Dinç, “Çermik deresine kirli lağım sularının
akıtıldığı iddiası var. Çermik'te belki yaşanan en büyük problem budur.
Tertemiz suyun içerisine kirli su akıtılıyor. Sinek Mahallesi’nde 350
seçmenimiz var. Yetkililer bu soruna el atmazsa ‘Biz artık oy kullanmayacağız.
Nehre kanalizasyon suyu akıtılarak bize kirli su içirtiliyor’ diyorlar. Yetkililerin
bu sorunu çözmesini istiyorlar. Çermik'te yapılması gereken en önemli hizmet bu
soruna çözüm bulmaktır. Gerçekten bu çok tehlike arz eden bir durumdur ve bu
görmezden gelinmemelidir.” ifadelerini kullandı.
Elektrik şebekesinin yenilenmesi talebi
Pınarlı Mahallesi’nde de elektrik şebekesi konusunda şikâyetlerin
kendisine aktarıldığını ifade eden Dinç, “Bu mahalledeki elektrik direkleri 40
yıllıktır. Hem elektrik direkleri hem de kablolar çürüdüğünden dolayı tehlike
arz ediyor. Elektrik şebekesinin yenilenmesini talep ediyorlar.” diye konuştu.
“Siverek'e ulaşımın rahatlatılması isteniyor”
Vatandaşların yol sorunlarına dikkat çekerek yetkililere
acil çözüm çağrısında bulunan Dinç, “Grup yolu denen bir yol var, köylerin
çoğunun kullandığı bir yol ve bozuk. Bu yolda sürekli kazalar yaşanıyor. Bu
yolun ıslah edilmesi ve Siverek'e ulaşımın rahatlatılması isteniyor. Aynı
şekilde Hasran bölgesine de giden bir grup yolu var, yine burada da bu problem
var.” şeklinde konuştu.
“Vatandaşlar GSM operatörlerinden şikâyetçi”
Çermik ilçesine bağlı olan köyleri ve kırsal bölgeyi
kapsayan tarihi bir yerleşke olan ve halk arasında da “Hasran Bölgesi” olarak
adlandırılan bölgede 13 köy ve 8 mezranın bulunduğunu bildiren Dinç, Bölgede
yaşayan vatandaşların GSM operatörlerinden; şebeke çekmemesi, mobil internetin
bulunmaması ve hizmet alınmayan dönemlere rağmen faturalandırılma yapılması
sebebiyle şikâyetçi olduklarını aktardı.
“Bölgede ulaşım çok zor şartlarda sağlanıyor”
Bölge sakinlerinin, bozuk ve kullanılamaz hale gelen köy
yollarının onarılması talebinde bulunduklarını belirten Dinç, “Yaklaşık 5 bin kişinin
yaşadığı bu bölgede ulaşım çok zor şartlarda sağlanıyor. Vatandaşlar, ‘madem
yolumuz yapılmıyor, şebekelerimiz çekmiyor, suyumuz akmıyor, bu durumda biz ne
diye fatura ve ceza ödüyoruz?’ diyorlar.” dedi.
“Siverek yoluna bağlanmak istiyorlar”
Diyarbakır'ın Çermik ile Şanlıurfa'nın Siverek
ilçelerinin sınırında yer alan kırsal Yayıklı Mahallesi’ndeki vatandaşların da
taleplerini dile getiren Dinç, şöyle konuştu:
“Yayıklı Mahallesi, 3 kilometre ötede Siverek yoluna
bağlanamıyor. Siverek'e gitmek için yollarını uzatmak zorunda kalıyorlar.
Siverek çayına küçük bir köprü yapılarak bu sorun çözülsün istiyorlar.”
“Belediyeler
herkese hizmet götürmek zorundadır”
Vatandaşların kendilerine bildirdiği öne çıkan temel
sorunların başında altyapı ve yol bozuklukları ile su şebekelerinin
yetersizliğinden kaynaklanan şikâyetlerin öne çıktığına dikkat çeken Dinç, şunları
söyledi:
“Yeşilova Mahallesi’nde şebeke suyu yok. Parke yapılacağı
söyleniliyor ama bir türlü yapılmıyor. Köylere hizmet adil bir şekilde
sağlanmıyor. Maalesef vatandaşın siyasi görüşlerine göre köylere parke
götürülüyor. Oysaki belediyeler herkese hizmet götürmek zorundadır.”
“Arazi barışı sağlanmalıdır”
Arazi anlaşmazlıklarının çözülmesi ve toplumsal barışın
sağlanması için tapu, kadastro ve mülkiyet sorunlarının acilen çözülmesi
gerektiğini vurgulayan Dinç, “Arazi barışı sağlanmalıdır. Köylü arazisini adil
bir şekilde çocuklarına paylaştıramıyor. Bu konu çok ciddi bir problem arz
ediyor. Bu yönüyle tapular çıkarılıyor ancak birinin evi diğerinin evinin
üzerine görünüyor, tapular karıştırılıyor. Köylüler karşı karşıya geliyor. Bu
sorun sağlıklı bir şekilde çözülmeli, köylerin uzlaşısı sağlanmalı ve köylülerin
karşı karşıya gelmeyecek bir çözümün bulunması lazım.” çağrısında bulundu.
“Çiftçilere yönelik projeler eski çiftçiyi
küstürmemelidir”
Çiftçilerin sorun ve taleplerine de değinen Dinç,
“Ziyaretlerde, bir çiftçimiz, ‘hükümet yeni çiftçiler kazanmaya dönük projeler
yapıyor, bu güzel bir çalışma ama eski çiftçiyi küstürerek yapılmamalıdır. Yeni
çiftçilere dönük birçok proje yapılıyor, eski ve tecrübeli çiftçiler ise bundan
faydalanamıyor. Bu adil bir uygulama olmadığı gibi var olan çiftçiliği de
bitirecek bir durumdur’ diye bize bu şikâyeti aktardı. Umarım Tarım ve Orman
Bakanlığı bu şikâyeti duyacak ve bu çiftçimizin feryadına cevap verecektir.” diye
konuştu.
“Özel gereksinimli öğrencilerin derslerine
özel öğretim öğretmenleri girmeli”
Çermik'te özel gereksinimli öğrencilerin derslerine özel
öğretim öğretmenleri yerine ücretli öğretmenlerin girdiğini belirten Dinç, “Bu
çocukların derslerine onların durumunu bilen özel öğretim öğretmenleri girmeli
diye vatandaşımız bizden talep etti.” dedi.
Çüngüş’ün
kırsal mahallelerinin sorunları Meclis’te dile getirildi
Diyarbakır’ın Çüngüş ilçesinde de çeşitli ziyaretler
gerçekleştirdiklerini ve vatandaşlarla bir araya geldiklerini belirten Dinç, ziyaret
ettiği kırsal Koçören ve Atalar mahallelerindeki vatandaşların bozuk ve
çukurlarla dolu yollardan şikâyetçi olduğunu aktardı.
İbikkaya Mahallesi’nde vatandaşların yeni yapılan evlere
elektrik aboneliği alamadıklarını dile getirdiklerini belirten Dinç, “Neredeyse
ziyaret ettiğim köylerin çoğunda bu sorun var. Bu sorunun çözülmesi lazım.”
çağrısında bulundu.
Kırsal Akbaşak Mahallesi’nde vatandaşların GSM
operatörlerinden şikâyetçi olduklarını aktaran Dinç, Oyuklu Mahallesi’nde de verilen
gölet sözünün yerine getirilmemesinden dolayı vatandaşların mağdur olduklarına
dikkat çekti.
Kırsal mahallelerde yaşanan altyapı, elektrik, yol, içme
suyu ve GSM operatörleri ile ilgili sorunlar ve tarımsal destek sorunlarına
acil çözüm çağrısında bulunan Dinç, vatandaşın mağdur edilmemesi gerektiğini
belirtti.





